1. Introduksjon
Disse vilkårene regulerer ditt kjøp fra og bruk av vår nettbutikk, SkapSelv.no {Org nr.934443233] Ved å handle hos oss, godtar du disse vilkårene.
Selger er SkapSelv.no, 6300 Åndalsnes, epost: kundeservice@skapselv.no ,tlf: 91742012, Org nr.934443233, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen
2. Betaling
Vi aksepterer betaling med PayPal, Stripe, Klarna og Vipps. Betaling vil bli behandlet umiddelbart etter bestillingen, og du vil motta en bekreftelse på e-post.
3. Frakt og Levering
Vi sender til postaddresser i Norge, og ordre fra lager til forsendelsestedet vil bli gjort innen 1-2 virkedag etter bestilling er gjort . Fraktkostnader er satt til fastpris. Vi tilbyr frakt med sporing, og leveransetiden varierer avhengig av leveringssted.
4. Retur- og Byttepolicy
Vi tilbyr 14 dagers angrerett i henhold til norsk lov. For å returnere et produkt, kontakt oss innen 14 dager etter mottak for å arrangere retur. Produktene må være ubrukte og i originalemballasjen. Returkostnadene bæres av kunden, med mindre varen er feil eller skadet.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 4. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
5. Personvern
Vi tar personvernet ditt på alvor. Vi samler kun inn nødvendig informasjon for å behandle bestillingen din, som navn, adresse og betalingsdetaljer. Vi deler aldri denne informasjonen med tredjeparter, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre transaksjoner, som med betalingsleverandører. For mer informasjon, se vår personvernerklæring.
6. Ansvar
Vi er ikke ansvarlige for eventuelle skader eller tap som oppstår fra bruk av våre produkter, med mindre annet er fastsatt i loven. Vår totale erstatningsplikt er begrenset til produktets kjøpspris.
7. Endringer i Vilkår
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene når som helst. Eventuelle endringer trer i kraft ved publisering på vår nettside.
Utover det så forholder vi oss til lover og regler satt av forbrukertilsynet : https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett
8. Kontaktinformasjon
For spørsmål kontakt oss på [kundeservice@skapselv.no].